Za co płacę płacąc za kurs?

Marcin Lebiedowicz
2 Marca 2023

Czym nasza oferta różni się od konkurencji? Za co płacę płacąc za kurs?

1. Za naszą dbałość o jakość edukacji

Fascynuje nas świat i niezależnie od siebie szukaliśmy sposobów na nabywanie wiedzy w sposób szybki i skuteczny.  

Marcin: Byłem częścią wielu formalnych systemów edukacyjnych poznając je zarówno z dobrej jak i złej strony. Jednocześnie w wolnym czasie fascynowałem się i uczestniczyłem w pozaformalnych systemach edukacyjnych. W nauczaniu materiału z polskiego systemu edukacji używam najlepszych znanych mi metod z zachodnich systemów edukacji oraz osiągnięć nauki pozaformalnej. Wprowadzając stopniowo nieszablonowe rozwiązania zaobserwowałem, że znacząco poprawiły się osiągniecia i zadowolenie uczniów.

Grzesiek: Aktywnie działam w międzynarodowych sieciach organizacji pozarządowych, gdzie współpracuję z edukatorami z całego świata. Mam możliwość porównywania podejść do edukacji z wielu różnych kulturowo krajów. Pozwala mi to na wychwycenie najlepszych i najgorszych praktyk. Zaangażowałem się w tworzenie kursu matematycznego dla uczniów podstawówki, żeby na wczesnym etapie rozwoju przekazać młodym ludziom najlepsze znane mi praktyki uczenia.

Nasza dynamika się świetnie sprawdza, ponieważ mamy wspólny cel, ale różne doświadczenia i praktyki. Świeży punkt widzenia warsztatowca i duże doświadczenia formalnego nauczyciela zapewnia, że kurs jest prowadzony w sposób bardzo atrakcyjny, jednocześnie nie tracąc na merytoryczności. Pilnujemy się nawzajem, żeby realizować cele kształcenia i robić to w sposób zachęcający do poszerzania wiedzy uczestników.

2. Za unikalne na rynku cele kursu

- Usamodzielnienie się uczestnika. Uczymy się uczyć, by każde nowe zagadnienie szkolne nie powodowało automatycznej niechęci i niezrozumienia. Dajemy narzędzia, by uczestnicy radzili sobie samodzielnie z materiałem szkolnym.

- Uczymy uczyć się efektywnie. Nie zarzucamy młodych ludzi ogromną ilością materiału, by spędzali godziny na bezmyślnym zakuwaniu. Pokazujemy bardzo konkretne metody na to by uczyć się mniej, a umieć więcej.

- Urealniamy matematykę. Wychodzimy ze świata książek i abstrakcyjnych zadań, a pokazujemy jak materiał szkolny ma się do otaczającego nas świata i jak przy użyciu matmy rozwiązywać realne problemy. Pokazujemy, że matematyka przydaje się w życiu.

- Stawiamy na współpracę uczestników, ich kreatywność i wrodzoną ciekawość. Naszą rolą jest wykorzystać wbudowaną w umysł młodego człowieka ciekawość. My jedynie kierunkujemy już istniejące w uczestnikach zainteresowania. Zachęcamy, nie nakazujemy!

- Program jest stworzony na podstawie zadań egzaminacyjnych, więc przy wszystkich powyższych korzyściach, świetnie przygotowujemy do egzaminu z matematyki na koniec podstawówki.

3. Za jakość premium w porównaniu z dostępnymi na rynku kursami

Przejrzeliśmy dokładnie dostępne na Warszawskim rynku kursy matematyczne. Wgłębiając się w temat można zauważyć, że są one najczęściej zagraniczną franczyzą, przeniesioną jeden do jednego na polski rynek. Problem z takim rozwiązaniem jest taki, że nasz system edukacji jest inny niż systemy anglosaskie. Kursy te w jakimś stopniu poprawiają wyniki nauki, ale naszym zdaniem działa tu zasada: im więcej coś robisz, tym lepiej to umiesz. Czyli posłanie ucznia na jakiekolwiek zajęcia matematyczne będzie miało pozytywny efekt, ale nie zawsze będzie to efekt optymalny.  

Przeglądając problemy dostępnych kursów można zauważyć, że są one stworzone w taki sposób, żeby przerobić jak najwięcej materiału. Oznacza to zasypanie młodego człowieka taką ilością zadań do zrobienia, że stanie się on „automatem” do rozwiązywania zadań. Nie jest to sposób, który pozwala na lepsze zrozumienie matematyki. Jest to rozwiązanie pomagające tymczasowo poradzić sobie lepiej w szkole. Niestety takie rozwiązania nie są przyszłościowe, problem z matematyką będzie występował na każdym etapie edukacji. A uczeń zakoduje sobie informację, że żeby dobrze umieć matematykę trzeba bardzo dużo wkuwać. Co jest nieprawdą!

My stawiamy na jakość i zrozumienie! Stworzyliśmy kurs, który daje przestrzeń do zrozumienia, popełniania błędów i zadawania odpowiednich pytań. Naszym celem jest, by uczestnicy rozumieli matematykę i potrafili się w niej sami odnaleźć. Dostępne kursy w formie zagranicznej franczyzy, to metaforycznie edukacyjny fast-food. Łatwo dostępny, niedrogi i odpowiadający na podstawowe potrzeby. W tle niestety płaci się cenę za wątpliwą jakość, a konsumpcja takich produktów w dużych ilościach może poważnie zaszkodzić.

4. Za wypełnienie luk edukacyjnych, których nie są w stanie wypełnić korepetycje

„No dobra, a co z korkami? Po przeliczeniu wychodzi 200 zł za godzinę lekcyjną. Przecież za tę cenę mogę zorganizować zajęcia 1 – 1 z doświadczonym korepetytorem i jego uwaga będzie w 100% poświęcona mojemu dziecku!”

Marcin: Udzielam korków od 2011 roku, udało mi się dojść do poziomu, w którym jestem w stanie pomóc uczniom na każdym poziomie edukacyjnym.  

Konwencja korepetycji teoretycznie powinna sprowadzać się do tymczasowej pomocy z trudniejszym materiałem, kilku lekcji na przećwiczenie wymagających zagadnień i końcu współpracy. Niestety tak nie jest. Korepetycje stały się w naszym kraju pomocą powszechną i wieloletnią. Materiał w szkole jest realizowany w szybkim tempie i na dodatkowych zajęciach przede wszystkim uzupełnia się braki i goni materiał szkolny.  

Zdałem sobie sprawę, że mimo, że bardzo dobrze przygotowuję swoich uczniów do klasówek, kartkówek, egzaminów i matur, to… sam nie chciałbym korzystać z korków mając problem z matmą. W lekcjach uzupełniających szkołę brak przestrzeni na szersze spojrzenie na przedmiot i przeformułowanie założeń z nim związanych. Co z tego, że kartkówka czy sprawdzian zostały dobrze napisane, jeśli przedmiot pozostaje wciąż zlepkiem zagadnień, które trzeba zakuć, zaliczyć i zapomnieć.  

Żeby przedstawić matematykę (a szerzej naukę) w pozytywnym świetle potrzeba czasu i zupełnie innego spojrzenia na przedmiot. Potrzeba rówieśników, z którymi będzie się ten materiał poznawać i omawiać. Potrzeba przestrzeni na popełnianie błędów.

Stworzyliśmy kurs z myślą o tym w jakiej formule sami chcielibyśmy się uczyć matematyki. Jest to bardzo nieoczywiste, ale zapewniamy, że nasz kurs po 3 semestrach nauki da uczestnikom więcej niż jakiekolwiek korki dostępne na rynku.

5. Za przemyślane wdrożenie oficjalnych wymagań edukacyjnych

Traktujemy matematykę jako jedno z wielu przydatnych narzędzi w otaczającym nas świecie. Ludzie odpowiedzialni za oficjalne cele edukacyjne również! Założenia programowe dla klas 7-8 oraz wymagania do egzaminu na koniec podstawówki są całkiem dobrze napisane i uzasadnione. Problem, który dotyka wielu uczniów i nauczycieli to różnica w założeniach programowych i praktyce nauczania matematyki w szkole. Oparliśmy nasz program o realne założenia kształcenia. Wykorzystujemy najnowocześniejsze narzędzia edukacyjne w taki sposób, by współgrały i uzupełniały nasz formalny system edukacji. Nie rewolucja, a rekonstrukcja!

6. Za to, co oferujemy uczestnikom

- poprawa wyników w szkole,
- zmiana (na lepsze) podejścia do matematyki i przedmiotów ścisłych,
- bardzo dobrze zdany egzamin ósmoklasisty,
- zyskanie dużej ilości czasu, przez nabycie umiejętności efektywnego uczenia się,
- większa samodzielność w uczeniu się, zniknięcie potrzeby większości zajęć dodatkowych.

7. Za to, że nasz kurs jest kompletny

Kurs ma na celu usamodzielnienie uczestników, tak by po przebytym kursie nie potrzebowali dodatkowej pomocy z matematyki (także naszej)! Stawiamy na umiejętności, które raz nabyte, będą latami przydawać się w życiu, zarówno szkolnym, jak i codziennym.

Udostępnij